de Vreedzame School
Binnen onze school zijn wij vanuit onze Christelijke identiteit gericht op de ontwikkeling van kinderen. Wij leggen de basis voor het latere functioneren van kinderen in de maatschappij. Actief burgerschap en sociale integratie verdienen onze aandacht, niet als een apart lesprogramma, maar als integraal onderdeel van ons onderwijsaanbod.
Binnen het programma "De Vreedzame School" speelt democratisch burgerschap een centrale rol. We willen als team een aandeel hebben in het voorbereiden van onze leerlingen op een volwaardige deelname aan de maatschappij van nu en morgen. Dat veronderstelt van hen onder andere zelfstandigheid, sociale en communicatieve vaardigheden, respect voor anders denken en anders zijn en een positief-kritische levenshouding.
In de tijd die onze leerlingen met ons op school doorbrengen, willen we hen dan ook helpen een positief zelfbeeld te ontwikkelen, waarbij zij met zelfvertrouwen en respect voor de ander zichzelf presenteren en op kunnen en durven komen voor zichzelf en hun eigen mening. Zelfreflectie en empathisch vermogen spelen hierbij een belangrijke rol.
Anti-pestprotocol Pniëlschool klik hier.